Mobilitat Hamburg

20/09/2023

visita

Article realitzat pels alumnes de 2n que van participar en la mobilitat d'Hamburg del curs passat.

Aquest ha sigut el primer any que un grup de segon de l’ESO ha pogut gaudir de
viure una experiència tan fantàstica com aquesta, un Erasmus+. Nosaltres, al llarg del curs,
hem treballat amb un institut d’Alemanya, Stadtteilschule Niendorf, amb un grup d’estudiants de l’assignatura d’Espanyol. Així que volem contar-vos el que, per a nosaltres, ha sigut aquesta meravellosa vivència.
Primer hem de parlar de l’assignatura. En la nostra optativa, el projecte eTwinning/Erasmus+ “All on Board”, hem realitzat al llarg de tot el curs nombroses i diferents tasques i activitats. Hem fet des d’edició de vídeos fins a guions teatrals i informes d’investigació, amb les quals hem aprés a realitzar diferents tasques de tota mena que ens seran útils en el nostre futur. Però no hem d’oblidar-nos del principal motiu de ser de l’assignatura: treballar conjuntament amb un institut d’altre país, en el nostre cas d’Alemanya, i amb ell, el viatge.
El viatge a Hamburg va ser una experiència fantàstica (què podem dir?), no només pel fet d’estar vivint durant una setmana amb un alumne estranger, sinó també per poder
gaudir d’aquesta experiència amb els companys de classe. Vam anar en els dies entre el 27 de novembre i el 2 de desembre, i allà, a Hamburg, vam realitzar un creuer pel riu Elba,
veure tota la ciutat des del fantàstic mirador de l’Església de Sant Miquel, anar a l’espectacular fira del Dom, recórrer el mercat nadalenc de la ciutat… vivint sota el fred
particular de la zona, que va fer de tot allò una experiència inoblidable. I tampoc hem
d’oblidar allò que vam treballar al seu insitut, amb classes de cuina, tallers de reciclatge,
esports típics… A més, el fet de conviure amb una persona d’un altre país, realitzant allò
que ells fan en el seu dia a dia, menjant el que ells també mengen… et fa aprendre molt
sobre la cultura d’un lloc i la forma de ser de la gent. Però també el fet d’eixir del país i
submergir-te en una aventura amb els teus companys de classe et fa gaudir molt. Aquestes
experiències no només serveixen per a aprendre, sinó també per a fer lligams, tant amb els teus companys Erasmus com amb els teus companys de classe.
Ara bé, tampoc podem oblidar quan vam ser amfitrions dels nostres companys
alemanys ací, a Castalla, entre els dies 13 i 19 de febrer. Ara havíem de mostrar la nostra
terra, i per això vam fer excursions al Castell de Santa Bàrbara i al Castell de Castalla, els
vam mostrar l'Esplanada d’Alacant (on alguns van gaudir de banyar-se en les nostres
platges), vam gaudir d’un partit de pilota valenciana en directe, vam visitar València… entre moltes més activitats amb les quals estic segur que van aprendre molt, i no només ells, nosaltres també. I, a més, com ja ens coneixíem, el sentiment d’unió entre tots nosaltres va estar més present, i va fer que entre riures i també plors fora, de nou, altra fabulosa vivència.
En conclusió, aquesta va ser una experiència magnífica que cap de nosaltres oblidarem, on vam aprendre, vam conéixer nova i magnífica gent, però que, sobretot, vam gaudir molt.

Norbert Torres Tóth
2n ESO A