Escola democràtica. Dinàmica sobre eleccions i cultura democràtica.

19/05/2023

Escola democràtica.

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO ha après molt sobre els processos electius a Espanya.

Escola democràtica. Dinàmica sobre eleccions i cultura democràtica.
L’alumnat de 1r i 2n d’ESO ha après molt sobre els processos electius a Espanya, tant de les eleccions locals, autonòmiques, estatals i europees. Ha estat una exposició pràctica, fent una simulació dinàmica entre l’alumnat que ha participat en l’exemple.
Ha posat èmfasi en el procés que tria parlamentaris, diputats o regidors i com aquestos trien el president o alcalde, i la conseqüent possible confecció de coalicions entre partits.

Tambè ha repassat el sistema polític espanyol, les institucions, els càrrecs i les peculiaritats del nostre entramat democràtic i constitucional.

La ponent ha estat Maria Amparo Calabuig Puig, professora de dret constitucional UMH, i Coordinadora del Grau de Ciències Polítiques i Gestió Pública de la UMH Universidad Miguel Hernández.

Gràcies a la regidoria de Benestar Social del M.I. Ajuntament de Castalla.

EQUÀLITAT és una marca especialitzada en matèria de participació ciutadana, igualtat de gènere, transparència pública, infància i RSC, que agrupa diferents persones, professionalitzades en diferents àrees susceptibles d'estudi i planificació.
Treballen de forma integral en el disseny, assessorament, execució i avaluació de projectes per a les administracions públiques i altres entitats interessades.

A EQUÀLITAT creuen que els processos de canvi i transformació de la societat són possibles i que cal un ferm compromís i una interacció de totes les parts del teixit social per conquerir-los: sector públic, àmbit privat i societat civil en totes les seves expressions. Només amb la sinergia que implica tota la ciutadania, els resultats són eficients i multiplicats.