Activitat esportiva, barranquisme.

11/05/2023

Barranquisme

Organitzata pel departament d’educació física del centre i per a l’alumnat de primer de batxillerat.

Activitat esportiva, barranquisme. Organitzata pel departament d’educació física del centre i per a l’alumnat de primer de batxillerat amb Ana, Maria i Alejandro.
Al Gorgo de l'Escala d'Anna, un paratge natural al qual s'accedeix per unes escales costerudes. Es tracta d'una zona de bany del riu amb diversos gorgs naturals d'aigües cristal·lines, en gran part de l'any molt netes i fredes. Es troba a uns 500 metres del poble i s'hi accedeix baixant unes empinades escales amb baranes de fusta.

És una gola fluvial plena d'arbres amb cascades i piscines naturals, ideal per banyar-se, fer barranquisme i passejar amb barca.

El barranquisme o també conegut com a descens de barrancs és una activitat esportiva relacionada amb l'espeleologia, el senderisme, l'escalada i l'alpinisme d'una banda, i amb els esports aquàtics per altra.

Consisteix a progressar pel llit d'un barranc, podent presentar un recorregut molt variat: trams amb poc cabal o fins i tot secs, punts amb tolls i gorgs profunds i altres trams amb cascades de diverses altures, trobant també terrenys amb vegetació o desèrtics.