Es busquen gegants.

20/04/2023

Gegants

Es busquen gegants: un projecte per fomentar l'activisme a la joventut valenciana, de Jovesólides, per al nostre alumnat de 3r d’ESO.
Els joves del nostre centre han desenvolupat set campanyes i tres d’elles seran exposades a l’acte final. Els cartells exposats a l’entrada del centre mostren el resultat per a les autoritats polítiques el proper divendres 21 d’abril a València.
Pau i Lola, Malena i Sara i Ivan i Elvia han preparat molt bé les exposicions i segur que demà ho faran molt bé.
La resta de companys també ha treballat molt i ha fet un excel·lent treball amb les seves propostes. Al participar tants centres era precís fer una selecció i no repetir temes, i no vol dir que no siguen totes les propostes excel·lents sinó tot el contrari. Enhorabona a totes i tots. I gràcies pel vostre interès i entusiasme.

La joventut d'avui organitza vagues per treballar contra el canvi climàtic, omple els carrers de morat, alçant la veu contra la desigualtat de gènere, i reivindica una comunitat sense violència armada o racisme. També es manifesta a favor dels drets humans, per una societat justa. En els darrers anys, són cada vegada més, els i les joves que desafien un sistema que no els té en compte i margina la seva veu.

En aquest escenari, Jovesòlides desenvolupa una iniciativa per apropar als adolescents de centres educatius de la Comunitat Valenciana la importància de la participació i l'activisme social. 'Es busquen gegants'', està dirigit a fomentar noves actituds i propostes de canvi a partir de la defensa dels Drets Humans i el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
La fi última, acompanyar i facilitar al col·lectiu més jove processos de participació social i incidència política. Tot això a partir de la presa de consciència, l'aprenentatge i el procés de presa de la paraula als centres educatius de la Comunitat Valenciana.
A l'anterior edició, un total de 464 joves d'11 centres educatius de València, Castelló i Alacant van participar en aquesta iniciativa. I després del treball col·lectiu a l'aula, van poder exposar les seves reivindicacions sobre les temàtiques més diverses davant les autoritats polítiques. Aquesta edició busca estimular l'activisme com a forma de vida a la joventut, ja ha aterrat a les províncies de València i Alacant. I en aquesta ocasió, la comunicació, com a eina de canvi social, serà present a cada fase del programa. Així, l'alumnat descobrirà com fer servir la tècnica de l'storytelling perquè com va dir Eduardo Galenao, “estem fets d'històries”. I avui, més que mai, generar narratives sobre una causa és fonamental perquè la ciutadania prengui consciència i actuï de manera diferent.