Som imprescindibles

03/04/2023

Som imprescindibles

Dins de les XX Jornades de la Salut i la Convivència del 3,4 i 5 d´abril de 2023.

Som imprescindibles, 4t ESO A , Dins de les XX Jornades de la Salut i la Convivència del 3,4 i 5 d´abril de 2023 de #iesenricvalorcastalla.
Prevenció de les conductes autolesives i el suïcidi i per a l’empoderament de l’alumnat . De la Conselleria d’Educació, impartit per  psicòlegs generals sanitaris.
És una iniciativa necessària, ateses les circumstàncies socials que estem vivint i la situació de la salut mental de la població adolescent en general. Com a Administració educativa, i com a societat, tenim la responsabilitat de no mirar cap a un altre costat i actuar-hi. Per això, ens hem marcat l’objectiu que cap adolescent es quede arrere; d’augmentar la capacitat del sistema educatiu per a detectar possibles situacions de risc; d’abordar un tema que no es pot ni obviar ni amagar; de crear espais on els adolescents puguen autoavaluar-se i expressar-se; i on els professionals de l’educació se senten acompanyats en el procés de detecció de conductes nocives per al nostre alumnat.
Tot plegat, perseguim de millorar el benestar emocional de joves i adolescents, perquè volem que se senten persones empoderades, que aprenguen a gestionar les seues emocions i autoregular-se; que siguen capaços i capaces de millorar les seues relacions personals; i que tinguen esperança en el futur i sentit de la vida.