Tallers útils per a formar l’alumnat. De defensa Personal i de primers auxilis.

03/04/2023

Primers Auxilis

Defensa Personal

Dins de les XX Jornades de la Salut i la Convivència.

Tallers útils per a formar l’alumnat. De defensa Personal i de primers auxilis.
Dins de les XX Jornades de la Salut i la Convivència del 3,4 i 5 d´abril de 2023

Taller de Defensa personal, al gimnàs del centre. 1r de batxillerat. Nuria Gil,:Grau cinturó negre 2º Dan en Karate Shotokan i Grau cinturó negro 1º Dan de Goshin.
 La defensa personal és un conjunt d'habilitats encaminades a impedir-ne una agressió aliena, realitzada per un mateix i per a ell mateix. Aquestes tècniques estan enfocades fonamentalment amb caràcter preventiu. En aquest taller treballarem alguns dels aspectes fonamentals per saber com actuar en diferents situacions. Les Característiques i objectius per a aquest taller són els següents:
-Conèixer els diferents tipus d'agressió i com actuar en cada cas.
- Ajudar a descobrir les capacitats personals per a l'autodefensa coneixent les possibilitats del nostre cos i la nostra ment.
-Augmentar la confiança davant de situacions que generen estrès.
- Incrementar l'autocontrol en situacions d'estrès.
- Aprendre tècniques per defensar-nos davant d'una agressió física o de qualsevol situació d'amenaça o perill. o Com ara:
- Deixar anar davant d'una subjecció d'una mà.
- Deixar-se anar davant d'una subjecció de dues mans
- Deixar-se anar d'una subjecció per l'esquena
- Deixar anar d'una subjecció de coll amb una i dues mans
-Escapar de situació immòbil a terra...etc
-Millorar i desenvolupar habilitats motrius bàsiques.

- Primers auxilis, Fem Cor Onil. 3r ESO i 2n Batxillerat.
Els primers auxilis són les tècniques i procediments de caràcter immediat, limitat, temporal, no professional que rep una persona, víctima d'un accident o malaltia sobtada. El seu caràcter immediat radica en la seua potencialitat de ser la primera assistència que aquesta víctima rebrà en una situació d'emergència. Limitat perquè de totes les tècniques, procediments i concepcions que existeixen en la Medicina d'emergències i desastres, solament utilitza una menuda part d'aquestes, per açò el socorrista mai ha de pretendre reemplaçar al personal mèdic. La seua temporalitat és marcada per la interrupció de les tècniques i procediments davant l'arribada de personal millor qualificat (professionals de la salut). El seu caràcter de no professional ens indica que els coneixements dels primers auxilis han de ser universals, és a dir ser difosos a tots els habitants del territori sense restriccions.