Què història el Jazz! Concert. Escola de música Crescendo a l’Auditori de Castalla.

04/04/2023

Concert

Dins de les XX Jornades de la Salut i la Convivència i per a 1r 2n, 3r ESO, PR4  i 2n FPB.

QUÈ HISTÒRIA EL JAZZ!
L’Escola de música Crescendo està dedicada completament amb tot allò que tinga que vore amb el mon educatiu, pedagògic i cultural musical. Ens proposem sempre un camp d’acció que va molt més enllà d’una simple interpretació musical, ens preocupa i volem ajudar al nostre entorn a fer aplegar a tota la societat certs coneixements a traves de la música.
A aquest projecte oferim un concert i taller d’introducció a la música de jazz a través dels seus ritmes, melodies e improvisacions.
L’objectiu és mostrar i apropar als alumnes un món musical que naix a Amèrica amb el mestissatge de cultures, fonamentalment Africana i Europea, que ha viatjat arreu del món, sent molt influent i reconeixible a la música moderna en general, ja que continua viva, mai ha deixat de evolucionar bevent d'altres cultures i, recíprocament, agregant-li valor a d'altres. Així mateix es tracta de fer comprendre als participants que cada interpretació de la música jazzística es única e irrepetible, gracies a una de les característiques que més representa al jazz: la improvisació, símbol de llibertat i d'expressió humana.
Aquest taller/concert recorre progressivament els diferents subgèneres del jazz des de els seus inicis fins als generes més actuals, fent èmfasis en la participació dels espectadors i alumnes, que podran a més de sentir, participar amb els intèrprets tocant ritmes amb ells, cantant melodies i fins i tot, tocant instruments junts.
Aquesta activitat volem que siga un event diferent, on els intèrprets puguen connectar amb el públic, trencant eixa barrera entre escenari i assistents, que els alumnes puguen reforçar des de els seus centres aquest viatge proposat i ho pugen treballar a les seues aules abans i després del concert, i així assolir els coneixements d’una forma diferent, amena e integral.