XII EDICIÓ PUNT DE LLIBRE PER LA SOLIDARITAT. Save the children.

01/06/2021

Save the children

Recollida de fons al nostre centre, hem reunit una ajuda per als refugiats rohingya. XII EDICIÓ PUNT DE LLIBRE PER LA SOLIDARITAT. Save the children.

Objectius del Dia del llibre Solidari:
Fomentar la lectura i fer-ho unida a una educació en valors.
Conèixer de prop la realitat d'altres nens i nenes que viuen situacions d'injustícia per aprendre a posar-se al lloc de l'altre
Una proposta de mobilització escolar per construir un futur més just entre tots: professorat, alumnat i família
En aquesta edició la recaptació de fons aconseguits pels centres que participen en l'activitat serà destinada als programes d'educació, protecció i supervivència per als nens i nenes refugiats rohingya. Una població que ja fa gairebé 4 anys va ser expulsada en la seva totalitat de Myanmar d'una manera tràgica i cruel. En l'actualitat un milió de persones, de les quals gairebé 600.000 són menors, conviu en un camp de refugiats a Bangladesh depenent de les ajudes d'organitzacions humanitàries únicament.

Davant l'actual crisi sanitària, a causa de la COVID-19, aquesta situació s'ha agreujat, com era d'esperar, ja que és un lloc on el el distanciament social i el autoaïllament són impossibles. Les pràctiques d'higiene més simples, com el rentat regular de mans, són complicats perquè l'aigua neta és limitada. Compten amb un centre d'aïllament amb només 20 llits per a cures crítiques.

I el 40% d'aquests nens i nenes té por de morir o perdre a un membre de la família a causa de virus. @EducaciónSave #diadellibro #diadelllibre