Xerrades de xenofòbia i racisme.

26/05/2021

Xerrades

Per a l'alumnat de 2n d'ESO per Miguel Valdivieso.

El racisme i la xenofòbia, com altres formes de discriminació, són difícils d'atallar perquè de vegades les tenim tan interioritzades que no som capaços d'identificar-les. La frase "jo no sóc racista però ..." és un exemple de la manera en què ens autojustifiquem per atribuir a un determinat col·lectiu comportaments que no tenen a veure amb el color de la seva pell. El terme "microrracismos" recull aquestes manifestacions de racisme quotidià que costa posar en evidència perquè encara estan lluny de la violència extrema d'altres formes de xenofòbia. Així i tot, alguns activistes contra la discriminació adverteixen que els microrracismos contribueixen normalitzar la discriminació i són la base sobre la qual s'assenten actituds més extremes. Conèixer-se i ser capaços de detectar-los ens pot ajudar com a educadors a prevenir conductes discriminatòries i violentes al centre escolar.