El nostre centre participa a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

18/02/2021

Lliga de debat

Lliga de debat de la Xarxa Vives d'Universitats

La Xarxa Vives d'Universitats és una institució sense ànim de lucre que representa i coordina l'acció conjunta de 22 universitats.
La finalitat de la Xarxa Vives és potenciar les relacions entre les institucions universitàries de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya del Nord, Andorra i Sardenya, i també d'altres territoris amb vincles geogràfics, històrics, culturals i lingüístics comuns, per tal de crear un espai universitari que permeta coordinar la docència, la recerca i les activitats culturals i potenciar la utilització i la normalització de la llengua pròpia.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició d'oratòria en la qual diversos equips d'estudiants de 4t d'ESO, batxillerat i cicles formatius de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d'actualitat. L'objectiu de la Lliga és fomentar les competències transversals dels estudiants mitjançant l'ús de la paraula i crear un espai de formació on s'utilitza el català com a llengua vehicular.

Novetats de l'edició 2021

DEBATS VIRTUALS
Tots els debats es faran a sales virtuals (tant en les fases locals com en la fase final).

ENTRE 2 I 8 ALUMNES
Els equips podran estar formats per un mínim de 2 i un màxim de 8 alumnes, a banda de capità/ana.

FORMACIÓ PRÈVIA
Es realizarà una sessió de formació en línia per a capitans/es prèvia a les competicions.

FASES LOCALS
Cada fase local classificatòria acollirà un màxim de 5 equips.

MÍNIM DE 4 DEBATS VIRTUALS
Cada equip realitzarà 4 debats (un matí) en la fase local i si és finalista un mínim d'altres 4 en la fase final.

16 MINUTS
Els debats virtuals tindran una durada de màxim 16 minuts, en torns de 2 minuts.

HORARIS
Horaris amb emparellaments (a favor/en contra i primer/segon) disponibles 15 dies abans de la fase local: tots contra tots.

PREMIS
L'equip campió de cada fase local rebrà un premi de 300 ? en material escolar.

Dades de l'edició 2020

Més de5.000estudiants