XVIII Jornades de la salut i la convivència.

09/02/2021

Jornades

A l' IES Enric Valor de Castalla celebrem tots els anys les Jornades de la salut i la convivència.

Malauradament, l'any passat vam haver de suspendre les XVII Jornades per la irrupció de la pandèmia, però aquest any no volem deixar de celebrar-ne la XVIII edició.

Sembla molt llunyà l'any 2003, quan van nàixer les jornades, però ara mateix, la salut i la convivència estan en la primera línia d'actualitat. Tradicionalment i durant tres dies abans de les vacances de Pasqua, diverses activitats se succeeixen substituint les classes ordinàries per xerrades, tallers, ponències, projeccions o documentals entre d'altres. La temàtica oscil.la i barreja la salut i la convivència, tot passant per una àmplia varietat d'interessos que no se solen tractar tant habitualment a les aules i que poden enriquir moltíssim l'alumnat del nostre centre.

Les XVIII jornades de la salut i la convivència seran una mica diferents, ja que, per evidents raons de seguretat no és recomanable l'aglomeració ni l'organització habitual. Així, hem decidit repartir diversos tallers, xerrades i activitats al llarg dels mesos de febrer i març per culminar el dia 30 de març amb una cloenda d' aquestes jornades tan especials.

Ja en aquest mes hem començat a tractar temes variats com l'educació sexual, l'orientació professional, qüestions mediambientals, el reciclatge, la seguretat a internet, l' educació emocional, la prevenció de conductes addictives, l' educació en valors, o la celebració de dies internacionals remarcats.

Fent una ullada enrere, en el primer trimestre vam realitzar diverses activitats com la sensibilització i el voluntariat amb la discapacitat, la sensibilització i el voluntariat amb els animals, la prevenció de la violència contra la dona, l'educació sexual, i els tallers de final de trimestre.

En definitiva, hem organitzat un ambiciós programa d'activitats pensant sempre en el nostre alumnat.

Som ben conscients de la greu situació actual i de la dificultat del dia a dia de tota la comunitat educativa, per això, amb aquestes activitats volem contribuir, en la mesura possible, al benestar i la felicitat del nostre alumnat.