Premi a 1r ESO E del nostre centre al "Concurs Europeu Classes sense Fum".

11/06/2019

foto de grup dels guanayadors/es

acte

Acte d´entrega de premis

1r d´ESO

"Clase sin humo" ha estat el curt guanyador del "Concurs Europeu Classes sense Fum" edició 2018-2019, atorgat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per mitjà del Centre de Salut Pública d´Alcoi.

"Clase sin humo" ha estat el curt guanyador del "Concurs Europeu Classes sense Fum" edició 2018-2019, atorgat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per mitjà del Centre de Salut Pública d´Alcoi, al grup del centre IES Enric Valor de Castalla format per alumnes de 1r d´ESO E, amb la tutora Sara Soria Gisbert.
Un original curt interpretat per part dels alumnes del grup, i amb banda sonora original, un rap creat i interpretat per un alumne del centre, company de FPB, David Arias Gallego, que ha donat bon compte del seu saber fer, donant com a resultat un excel·lent treball.
El premi concedit als alumnes el dia 31 de maig els ha estat lliurat el dia 11 de juny amb un cerimònia al centre, al seu saló d´Actes i amb la presència de tots els companys i companyes de 1r d´ESO. Consistent en un premi de 300 euros per a material escolar repartit entre els i les alumnes. Ha estat entregat pel director de Salut Pública d'Alcoi, Josep Fenollar, acompanyat d´Amparo Requena Olcina, infermera de Salut Pública de la Unitat de Promoció de la Salut/Unitat de Sanitat Ambiental del Centre de Salut Pública d´Alcoi, que han acudit al centre per tal de fer lliurament del premi i dels diplomes que acrediten a cada alumne i alumna com a guanyadors del mateix.
Tant Josep Fenollar com Amparo Requena han agraït el treball dels alumnes com dels tutors/es i dels responsables de realitzar la proposta al nostre institut. Aquest concurs és una proposta que planteja i organitza Salut Pública en la que l'objectiu és inculcar a l'alumnat els avantatges de portar una vida saludable i els desavantatges i perills que comporta el tabac.
Els alumnes participants, a l'inici de curs i junt als tutors/es, signaren un compromís de no fumar durant el període establert en les bases del concurs, del qual s'ha portat un seguiment per comprovar el compliment del compromís.
Les dades que ens arriben a través dels mitjans d'informació i enquestes són alarmants, la mitjana d'edat en iniciar-se en el món del tabac és cada vegada més precoç, així que pot ser que la gran majoria dels nostres alumnes, o inclús el cent per cent d'ells, no fumen, però la prevenció i la conscienciació és primordial entre els nostres joves i per a que prompte coneguen els perills d'aquests hàbits tant poc saludables.
Esperem que als nostres alumnes aquest premi els puga servir per recordar els avantatges de viure una vida sense fum, partint d´una classe sense fum.