ACTIVITAT MEDIAMBIENTAL A LA MATA

09/11/2010

1

L'alumnat de 4t de diversificació, 1r PQPI i 1r de batxillerat aprenen a La Mata la biodiversitat del parc, declarat parc natural des de 1996.

Aquesta activitat gratuïta organitzada per la CAM té com a objectiu conèixer i interpretar els valors naturals, històrics i culturals que caracteritzen el parc i l'observació i interpretació de l'entorn.

Els alumnes comencen visualitzant un vídeo i una exposició de panells explicatius al centre d'informació del parc. Després d'aquesta part teòrica, es fa un itinerari perimetral entorn a la llacuna de La Mata de Morella, amb un recorregut d'uns 3 km i on s'identifiquen qüestions tractades pels monitors com la vegetació, que és molt escassa en aquest tipus de zones humides a causa de l'elevada salinitat i la fauna, on destaca l'avifauna, ja que està format per un centenar d'espècies.

Juntament amb El Hondo i Santa Pola, el Parc Natural de les Llacunes de La Mata i Torrevella constituïx un enclavament d'aiguamolls d'importància crucial per al desenvolupament dels cicles biològics de nombroses espècies que ho utilitzen tant en les seues migracions com en la seua hivernada.

Autor: Beatriz Toledo Jiménez Enviar correo al redactor