PER FI TORNEM A SER L'IES ENRIC VALOR DE CASTALLA!!!

06/06/2011

Placa Enric Valor_centenari

El Consell Escolar Muncipal, reunit hui 6 de juny, ha aprovat la sol·licitd del canvi de nom del centre.

Hem trigat 13 anys però al fi l'hem aconseguit. Des del 2 de juliol de 1998 el nostre centre va canviar la denominació IES Enric Valor per la d'IES Castalla. I des d'aleshores es tenia l'esperança de vore penjades de nou a la façana de l'insitut les lletres amb el nom de l'escriptor castellut reconegut internacionalment. I hui s'ha aconseguit amb 12 vots a favor i una abstenció.

Des del nostre punt de vista, amb aquesta decisió el Consell Escolar Municipal ha fet història. No es tracta de la Història en majúscula, esa Història que després ix als llibres de text dels escolars, sinó la història més important: la que afecta als pobles i a la seua cultura.

A més, amb aquest acte se salda un deute històric amb el nostre escriptor i amb la seua família pel retret que se'ls va fer llevant el nom del centre i, alhora, suposa un fet de justícia cultural i artística, docs Enric Valor té mérits més que suficients per honorar-lo amb el nom de l'únic institut de Castalla.

Autor: Administrador Enviar correo al redactor