Institut de Ensenyança Secundaria Enric Valor

IDIOMES

Galeria

" Dissenyar entorns d'aprenentatge inclusius per donar suport a tots els alumnes"

24/02/2022

Curs Erasmus+ a Grècia.

Designing inclusive learning environments to support all the students"

DIA 1 DEL CURS. 21-2-2022
L'arribada a Atenes ha estat espectacular; ens hem trobat amb un grup de treball encantador format per professors de Madrid,Dublín i València.
Al començament,tots els participants del curs hem fet una presentació del nostre centre,fent especial menció del treball de convivència i inclusió que realitzem.
La ponent és professora a la Universitat i ens ha fet sabedores de les polítiques inclusives de l'educació grega.
Les ponències de hui han tractat sobre la definició d'educació inclusiva, els diferents modes d'interacció cultural, les experiències d'acceptació de nouvinguts al centres educatius i la importància de l'equitat,la diversitat i la justicia per aconseguit una adequada inclusió a les aules.

DIA 2 DEL CURS. 22-2-22
Les sessions d'avui han estat molt amenes a la nostra acadèmia grega. A la primera sessió hem realitzat entre tots diverses activitats per tal d'aconseguir definir qué és la inclusió i hem posat de manifest els diferents canvis involucrats en l'educació inclusiva. Del mateix mode,hem posat de manifest la diferència entre deficiència i discapacitat exposada al model d'educació inclusiva ICF. D'altra banda, a la segona sessió hem tractat les principals barreres actitudinals,econòmiques i de context en que es troben els alumnes amb problemes d'inclusió als nostres centres intentant trobar solucions per a cadascuna d'elles.
Ha estat una classe molt participativa i ens hem trobat realment integrades al grup.


DIA 3 DEL CURS.23-2-2022
El ponent de hui ha estat Dimitris Zisimopoulos,un professor de la Universitat de Nicosia a Xipre, que ens ha explicat la teoria UDL (Universal design for learning). Aquesta teoría es fonamenta en diferents aspectes educatius que són la base de l'aprenentatge significatiu del nostre alumnat. L'educació ha d'estar basada,segons la UDL, en produir un entorn de pràctiques i desenvolupar determinades polítiques per a la creació de cultures inclusives per a que l'alumnat forme part activa del seu procés d'ensenyament i aprenentage. Per aquest motiu,la UDL proposa activitats on els alumnes puguen per sí mateixos pensar,dialogar y compartir per generar entorns inclusius en l'aula.

Autor: IES Enric Valor Enviar correo al redactor