Taller d’emocions de la Creu Roja per a l’alumnat de 3r d’ESO i 1r FPB.

13/06/2023

Taller d’emocions de la Creu Roja

Taller d’emocions de la Creu Roja per a l’alumnat de 3r d’ESO i 1r FPB.

Les emocions no són bones ni dolentes: són, simplement, emocions.
En els darrers anys, la salut mental ha anat guanyant en visibilitat i acceptació. No en va, i segons diu l'Organització Mundial de la Salut (OMS), la salut és “un estat de benestar físic, mental i social complet, i no només l'absència d'afeccions o malalties”. Cuidar-nos per fora és tan important com cuidar-nos per dins.
Per aquest mateix motiu, des de Creu Roja s'ha organitzat un taller de gestió emocional que proposa 10 tipus per gestionar millor les emocions arran del Dia Mundial de la Salut i el seu lema “El nostre planeta, la nostra salut”. Aquests són els 10 consells proposats:
1. Reconeix les teves emocions, intentem posar nom a l'emoció, ens ajudarà a posicionar-la i estructurar-la.
2. Normalitza les teves emocions, és important no jutjar-nos ni sentir frustració”. Totes i cadascuna de les emocions
que sentim i vivim són normals.
3. Redueix la remugació. Rumiar una idea és que aquesta doni voltes contínuament al nostre cap, és millor actuar i dirigir els nostres pensaments cap a accions que tinguin una repercussió positiva.
4. Evita la sobreinformació, triem moments per informar-nos i altres en què no ho fem.
5. Centra't en les coses bones que passen. Cada dia de la nostra vida vivim coses positives i coses negatives, i al final
de la jornada som nosaltres qui decidim a què li donem més valor.
6. Reforça les coses que fas bé. Donar-se un copet a l'esquena és una cosa que repercuteix de manera molt positiva en la nostra salut.
7. Demana ajuda. El servei Creu Roja T'Escolta, per exemple, ofereix assessorament i suport psicosocial de forma gratuïta a tothom que ho pugui necessitar.
8. Realitza activitats. Encara que no en tinguem ganes, cal anar fent activitats, pas a pas, i forçant-se una mica. 9. Realitza activitats socials, sens dubte tindrà efectes beneficiosos en la nostra salut.
10. Evita el sofabowl. Intentem agendar al nostre dia a dia rutines saludables, activitats agradables periòdiques, i una alimentació sana i sostenible, que ens ajudarà molt a cuidar la nostra salut mental.