Tallers de ciberbullying per a l’alumnat dels centre per a 1r i 2n de l'ESO.

16/06/2023

Tallers de ciberbullying.

Tallers de ciberbullying

L’Ajuntament de Castalla promou xarrades sobre ciberbullying i ús responsable de les pantalles per a l’alumnat dels centres educatius públics de Castalla.

• Les xarrades impartides per la psicòloga Paloma Martínez Fernández.

La Regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Castalla ha organitzat per als dies 16 i 19 de juny 2023 la realització d'unes xarrades sobre conscienciació del ciberbullying i ús responsable dels dispositius electrònics.
Aquestes xarrades, imartides la psicòloga Paloma Martínez Fernández, es duran a terme el divendres 16 de juny 2023 per a l'alumnat de primer i segon curs de l'ESO de l'Institut Enric Valor, i el dilluns 19 de juny 2023 per al sisé curs de primària del CEIP Rico Sapena.
L'objectiu de les xarrades és sensibilitzar a l’alumnat del municipi sobre les conseqüències del ciberbullying, que s'ha convertit en un problema molt greu en la nostra societat i que pot tindre efectes negatius per a la salut mental i emocional de la persona afectada; així com a fer un ús responsable dels dispositius tecnològic al seu abast.
És important ensenyar a l'alumnat a identificar el ciberbullying, explicant-los què és i com poden reconéixer-lo, així com els recursos als quals poden accedir si es troben és aquesta situació. És essencial prendre consciència d'aquest problema i educar als xiquets, xiquetes i joves sobre l'ús responsable de les pantalles i les xarxes socials, a ser respectuosos en línia i a no participar en comportaments que puguen ser considerats ciberbullying.
El ciberbullying pot tindre greus conseqüències emocionals i psicològiques per a les víctimes, i és important que tots treballem junts per a previndre-ho i detindre-ho.
L'activitat es realitza en col·laboració amb la consultoria social EQUÀLITAT, participació i igualtat, i compta amb el finançament de la Generalitat Valenciana.
Esperem que les xarrades ajuden a previndre aquest tipus d'assetjament en línia, així com millorar l'ús que es fa de la tecnologia, amb la finalitat de protegir la salut mental i emocional dels xiquets, xiquetes i adolescents de Castalla.