Activitat contra la LGTBI-fòbia.

23/05/2023

Activitat contra la LGTBI-fòbia.

Activitat contra la LGTBI-fòbia. L’alumnat ha triat paraules contra la LGTBI-fòbia i els membres de l’equip de convivència les han instal.lat a les escales del centre.
Una activitat simple per ressaltar una gran jornada.

És una jornada per reivindicar la llibertat sexual, la bandera multicolor pren els carrers per exigir la igualtat de drets, ja que a l'època en què vivim hi ha persones lesbianes, gais, bisexuals, transgènere, no binàries, intersexuals i queer que han viscut una situació de discriminació, assetjament, persecucció i fins i tot assassinat pel simple fet de ser els qui són.

Rebutjar algú per la seva condició amb episodis d'assetjament escolar, discriminació a la feina, al carrer o a través de les pantalles, agressió física o no comptar amb normatives per construir una identitat per sentir-se identificat en sexe i gènere, són causes que porten a marcar aquest dia al calendari.

LLIBERTAT VALENTIA
ORGULL. RESPECTE
DIVERSITAT VALOR
ACCEPTACIÓ SUPORT
TOLERÀNCIA IGUALTAT
COMPRENSIÓ AMOR
CONFIANÇA
EDUCACIÓ FELICITAT
EMPATIA DRET
VISIBILITAT VALORS
DIGNITAT NORMALITZACIÓ
CONVIVÈNCIA INTEGRITAT
PERSONALITAT INTEGRACIÓ EQUITAT
RESPONSABILITAT
ENTENDRE
FORÇA ESTIMAR
EXPRESSIÓ PERSONA
PAU
INDISCRIMINACIÓ
AMABILITAT MENT OBERTA

El Dia Internacional contra la LGTBI-fòbia el celebrem el 17 de maig per commemorar la desclassificació de l'homosexualitat com a malaltia mental per part de l'Organització Mundial de la Salut el 17 de maig de 1990.

La celebració d'aquest dia internacional té com a finalitat coordinar internacionalment l'organització d'activitats per incrementar la consciència sobre l'homofòbia, la transfòbia, la bifòbia i la fòbia a la intersexualitat. També pretén estimular l'interès de les autoritats i la població en garantir els drets LGTBI al món.