Rondalles. Companyia Pot de Plom Teatre i Xavi Castillo.

17/12/2022

Xavi Castillo

Apostem per la recuperació i difusió de la tradició oral del territori valencià.

Rondalles. Companyia Pot de Plom Teatre i Xavi Castillo.
Es tracta d’una proposta didàctica, lúdica, participativa, entretinguda i orientada al foment de la lectura en valencià i a l’alfabetització.
És una activitat per potenciar la cultura popular, de difusió de l'obra rondallística i del tresor que representa el nostre il·lustre Enric Valor. Un remat a l'activitat escolar del departament de llengües que ha consistit en un treball didàctic amb la lectura prèvia a classe de les rondalles i l'anàlisi de l'estructura dels contes populars i els personatges que cobren vida en l'imaginari popular del poble valencià. Per promoure la cultura nostra i ajudar a la normalització de la llengua d'una manera distesa, lúdica, actual i pròxima a l'alumnat dels últims cursos d'ESO i de batxillerat.
Perquè a l’IES seguim apostant per l'obra d'Enric Valor i pel valencià.
L'humor, la paròdia i la improvisació de l'espectacle en directe com ingredients essencials del teatre.

Realitzat a l’auditori de Castalla i gràcies a la regidoria de cultura de l’Ajuntament de Castalla.