Xerrada sobre cultura democràtica.

29/11/2022

Cultura democràtica

Per a l’alumnat de 1r de batxillerat sobre convivència i processos participatius.

Xerrada sobre cultura democràtica per a l’alumnat de 1r de batxillerat sobre convivència i processos participatius.
La Regidoria de Serveis Socials, amb la col·laboració de IES Enric Valor i de EQUÀLITAT, participació i igualtat, coordina el taller sobre cultura democràtica.

Aquesta acció s’emmarca en el I Pla Municipal d’Infància i Adolescència de Castalla, i està subvencionada per la Diputación de Alicante.

Maria Amparo Calabuig Puig, professora de dret constitucional UMH, i Coordinadora del Grau de Ciències Polítiques i Gestió Pública de la UMH Universidad Miguel Hernández ha eqfet pensar l’alumnat de 1r de batxillerat en la cultura democrática al voltant de la Constitució espanyola.

Els objectius d’aquesta iniciativa són:
Donar a conéixer els valors democràtics i la normativa vigent.
Promoure la participació d’adolescents i joves.

La Constitució espanyola és la màxima llei escrita de l'ordenament jurídic i de l'Estat espanyol. S'hi regulen els deures i drets fonamentals dels ciutadans, la forma i estructura de l'Estat. La Constitució espanyola actual fou aprovada en el referèndum del 6 de desembre de 1978 i sancionada pel rei Joan Carles I d'Espanya el 27 de desembre de 1978, essent la novena constitució de l'Estat espanyol.