MANIFEST DE LA COMUNITAT EDUCATIVA DE L'IES ENRIC VALOR CONTRA LA VIOLÈNCIA CAP A LES DONES.

25/11/2022

25n

Totes les comunitats educatives, les institucions i la societat en general, han de participar en l'erradicació d'aquesta xacra social.

La violència contra les dones és una de les més degradants violacions dels Drets Humans. No respecta davanteres, cultures, nivells econòmics. És present en la llar, en el treball i al carrer. És una injustícia manifesta que impedeix que la societat avance en el camí de la igualtat i el benestar comú.
La violència de gènere no pot considerar-se un problema exclusiu de les dones; totes les comunitats educatives, les institucions i la societat en general, han de participar en l'erradicació d'aquesta xacra social.
Davant aquesta situació, cada vegada més homes i dones, xics i xiques, manifesten el seu compromís i la seua voluntat de previndre la violència contra les dones en totes les seues manifestacions. És per això que en aquest dia tots els que formem part de la Comunitat Educativa de l'IES Enric Valor ENS COMPROMETEM a:
1. Establir relacions d'igualtat entre xics i xiques, promovent l'eliminació dels estereotips femenins i masculins. No pot donar-se una relació basada en el control, en el domini, sense respecte a l'altra persona i la seua privacitat.
2. Promoure una educació igualitària, rebutjant totes les accions, comentaris i acudits que discriminen la imatge de les dones.
3. Oposar-nos a tota classe de violència, escoltar als altres i aprendre a resoldre pacíficament els conflictes mitjançant el diàleg, ja que la violència mai pot resoldre els problemes que sorgeixen en les relacions.
4. Manifestar sempre el nostre rebuig al fet que qualsevol persona, siga del sexe que siga, reba un tracte que atempte contra la seua dignitat, rebutjant també qualsevol situació de discriminació pel mateix fet.
5. Fer costat a les dones en la seua lluita contra aquest tipus violència i a solidaritzar-nos amb les dones que la pateixen.
6. Defensar i fer respectar els drets de les dones i els altres drets humans, avisant o denunciant si veiem alguna agressió.
7. Involucrar-nos des de tots els àmbits de la nostra Comunitat Educativa, alumnat, professorat, personal d'administració i serveis i AMPA, per a aconseguir un front comú de “tolerància zero” contra la violència de gènere, fent una labor de conscienciació a les aules i en les famílies, eliminant radicalment la violència del nostre entorn.
8. Condemnar als qui consideren que les persones són objectes de la seua propietat; als qui utilitzen la força per a sotmetre; als qui generen por per a callar; als qui fan que la dona crega que no val res; i als qui no accepten un “no” per resposta.
9. Fer veure que la gelosia i el control no són expressions d'amor. Una relació on el xic assumeix el control del mòbil, de la roba, eixides o relacions de la dona no és una expressió d'amor sinó el primer pas cap a una futura violència. SI PATEIXES, NO ÉS AMOR.

Alumnat de 1r de batxillerat curs 2022-2023.