job shadowing Erasmus+

08/02/2022

Erasmus

Job shadowing en l'escola de formació professional especial (professional school) Branzowa Szkola en Bytom, Polònia.

Dilluns 7 de febrer iniciem amb molta il·lusió i curiositat el job shadowing en l'escola de formació professional especial (professional school) Branzowa Szkola en Bytom, Polònia. A les 9.00 ens han rebut amb un café de benvinguda la directora de l'escola Joana, la professora d'anglés Karolina i la pedagoga Joana. Nosaltres les hem obsequiat amb pastes tradicionals del nostre poble, Castalla i fulletons informatius de l'oficina de la localitat.

L'escola Branzowa Szkola escolaritza alumnat amb necessitats educatives especials. Acompanyades d'alumnat amb TEA i retard mental lleuger hem participat activament en un dels tallers que realitzen en l'escola, en aquesta ocasió el taller de teràpia mitjançant el moviment. A través de l'expressió corporal i la comunicació no verbal hem aprés la importància del moviment com a una matèria més del currículum.

Seguidament, hem recorregut el centre educatiu. Hem visitat les aules, organitzades en aules matèria, als tallers professionals de cuina i costura, el gimnàs, la sala de professors, etc.

Finalment, hem fet una reunió de treball amb el claustre i hem tingut l'oportunitat de conéixer el seu sistema educatiu. Destaquem la ràtio d'alumnat amb la qual treballen, la formació especifica que han de tindre el professorat per a treballar en escoles d'aquestes característiques, així com el caràcter qualitatiu de l'avaluació centrada en el progrés i en el desenvolupament global de l'estudiant.

Tot i que el sistema educatiu contempla la formació especialitzada d'aquest tipus d'alumnat, al llarg de l'educació primària no reben cap tipus de resposta específica. Al complir 15 anys, quan finalitzen l'educació primària l'alumnat polonés té dos itineraris acadèmics: transitar a l'escola secundària (sols si se supera un examen final extern) o a l'escola de formació professional (vocational school). L'alumnat amb necessitats educatives especials exclusivament pot optar per aquesta segona via.

Després d'aquest matí tan intens, hem visitat diferents llocs i monuments de la localitat i hem gaudit del menjar típic de la zona.

Emma, Marta I Magda.