Tallers de reciclatge del programa Recicla amb els 5 sentits.

02/02/2022

Reciclatge

L 'han realitzat alumnat del nostre centre de primer d'ESO i primer de batxillerat.

L'alumnat del nostre centre de primer d'ESO i primer de batxillerat han realitzat dos tallers de reciclatge del programa Recicla amb els 5 sentits.

És un projecte d'educació i conscienciació ambiental que tracta de coresponsabilitzar a totes les ciutadanes i els ciutadans de la Comunitat Valenciana mitjançant diversos tallers presencials on s'aborden diferents aspectes del reciclatge de residus d'envasos lleugers, de vidre i de paper i cartó, d'envasos i restes de medicaments i d'aparells elèctrics i electrònics.
Els objectius són:

- Implicar la comunitat escolar i universitària en la millora de la gestió de residus tant als centres educatius com a les llars i als futurs llocs de treball dels estudiants.

- Fomentar les bones pràctiques en la gestió dels residus mitjançant el coneixement del funcionament i serveis que presten els SIG.

- Identificar l'alumnat i el professorat en el seu paper seu paper com a peça clau en l'alimentació dels diferents SIG, així com la importància la importància que té la conducta de la ciutadania en el funcionament correcte d'aquesta relació

El procés d'aprenentatge es basa en el desenvolupament de les fases següents:

- Anàlisi de la problemàtica dels residus.

- Diagnòstic de la situació actual als centres respecto de la gestió dels residus.

- Elaboració  d'un pla d'acció per a millorar la situació existent.

- Avaluació del procés i proposta de noves accions.