Día de la Pau i la no violencia escolar, 2020,

30/01/2020

Dia Pau

Atrapasomnis

Conmemoració al pati del centre amb manifest i ball coreogràfic. Atrapasomnis de la pau, l' IES Enric Valor amb la pau, amb centenars de missatges desitjant la pau .

Atrapasomnis de la pau, l' IES Enric Valor amb la pau, amb centenars de missatges desitjant la pau de l'alumnat per celebrar el 30 de gener com cal, romanen penjats al nostre centre.

El 30 de gener se celebra el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau, encunyat el 1964 pel poeta i pedagog Llorenç Vidal, per a commemorar la mort del pacifista Mahatma Gandhi, el 30 de gener de 1948. Gandhi va iniciar el moviment de resistència no-violenta, amb manifestacions i vagues de fam, que portaria a la independència de l'Índia en 1947, de l'imperi britànic.
Aquest dia està estretament vinculat amb l'ODS 16, que pretén promoure societats més justes, pacífiques i inclusives, de forma que celebrant aquest dia podem contribuir, encara que siga un poc, a la consecució d'un dels objectius necessaris per al desenvolupament d'un planeta més habitable per a totes les persones. Si repliquem el missatge, podem aconseguir que s'estenga, com una taca d'oli, i vaja impregnant tota la societat.
Des de la direcció general d'Inclusió Educativa volem animar-vos a celebrar aquest dia i posar la nostra pedreta en la paret d'un món més just i pacífic per a totes.