Erasmus + K229, Booki Cult

erasmus+

erasmus +

Efes

Acaba la primara mobilitat del projecte Erasmus + del centre a Izmir , Turquia.

El divendres 29, vam començar la jornada a l'Institut HGAL, vam viure les classes, de 40 alumnes seguts de dos en dos amb els seus llibres de text, els mateixos a qualsevol centre turc. També vam parlar amb professors de les mateixes matèries que nosaltres i, en el cas de les profes de matemàtiques van comparar exàmens.

Vam parlar amb els alumnes, dins de classe, pels corredors i a una sala en què soles estaven els alumnes més implicats al projecte. Entre les seues preguntes qui i com ens heu trobat, Pinar, una profe seua d'anglés, contestava que havia sigut ella la que va començar el projecte eTwinning creat per Chimo, tots van aplaudir amb un "I love you, teacher".

Quan ens contaven que esperaven del projecte vam sentir la llibertat en una veu femenina, ella es sent lliure i vol conéixer a gent lliure com ella.

Altres alumnes, a punt de graduar-se ens deien que el curs passat van participar en videoconferències però ara, a punt d'entrar a la Universitat soles tenen temps per estudiar, com els nostres de 2n de Batx.

En definitiva, gratitud i responsabilitat, valoren molt l'esforç i com tots i totes volen una vida millor.

Per concloure aquesta mobilitat formativa i organitzativa vam alçar acta fixant per escrit tots els acords i repassant totes les activitats i productes de Booki Cult.

Hem estat molt a gust treballant en tots estos profes del projecte, tots preocupats per fer-ho bé i amb l'alegria d'involucrar els nostres alumnes, per compartir lectures i cultura.

Tants llibres a la motxilla, i cadascú tenim el nostre punt de vista per compartir i quedar-nos en el millor, en les persones, en els llibres que ens alegren la vida.

De vegades, en la vida allò que ens agrada apareix al nostre voltant. Així, va ser com Booki Cult, interessat sempre per les biblioteques, ens va dur a la biblioteca de Cels a Efes. Aquesta ciutat ha passat a la història per albergar una de les 7 meravelles del món antic, el temple d'Artemisa, del qual soles queda una columna en peu. No obstant, entre tots els edificis d'aquesta antiga polis grega, que esdevingué una de les més importants de l'Imperi Romà, destaca la imponent biblioteca de Cels. Ací estem per allí.