El documental "Gel i pedra. Del Carrer Major a l'Àrtic", produit per Maite Mira, 3r Premi IX Eustory

21/11/2018

Maite

El documental produit per Maite Mira Sempere, alumna de 2n de batxillerat durant el curs passat, ha obtés un 3r Premi de la IX edició Eustory.

La cerimònia d'entrega de premis va tenir lloc el passat divendres 26 d'octubre en la Real Maestranza de Caballería de Ronda.

El concurs promou la presentació d'un projecte històric lliurat en qualsevol tipus de format: text, audiovisual, arts plàstiques. En aquesta edició, la temàtica havia de mostrar un anàlisi del patrimoni pròxim a l'alumne. Per aquesta raó, es va decidir basar el projecte en el patrimoni infravalorat a Castalla i crear un documental perquè les conclusions exposades pogueren ser de fàcil accés per a la població.

Com a resultat, el documental tracta l'evolució històrica de la ciutat a partir de la d'una casa i una família. S'assisteix a un entrellaçat desenvolupament de la trama que inclou, a més a més, anècdotes, objectes i esdeveniments que formen part de la memòria oral dels castelluts de forma difusa. Un ós polar? Un cinema? Una gran biblioteca?

El projecte ha comptat amb l'ajuda com a tutors dels professors José Antonio Moreno Nieves (de l'IES Enric Valor) i Toni Doménech Juan (del Col·legi Maria Assumpta).

La presentació del documental a Castalla tindrà lloc el proper divendres 7 de desembre a les 20:00 en la Casa de Cultura de Castalla.

Autor: Ana García Alvite Enviar correo al redactor