Lliga de Debat de l'IES Enric Valor

19/12/2017

Alumnes Lliga de debat

Lliga de debat

Diàleg, equip, expressió i respecte, aquests són els valors que els alumnes de l'equip del nostre centre utilitzaran en participar en la "Lliga de Debat" organitzada per la Xarxa Vives.

Xarxa Vives és una institució sense ànim de lucre que representa i coordina l'acció conjunta de 22 universitats de 4 estats europeus en ensenyament superior, recerca i cultura.
L'objectiu de la Lliga és fomentar l'ús de la paraula entre els estudiants, sota el format d'un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s'ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d'actualitat, i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

Els i les alumnes que representaran a l'IES Enric Valor en la "Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat" seran: Jaume Arques de 4t d'ESO, Pablo Gallego de 1er de batxillerat, Jaume Leal, Carmen García i Maite Mira de 2n de batxillerat, amb la col·laboració de Núria Berenguer i Èlia Mira de 1r de batxillerat.

Per a transmetre aquests valors i aconseguir aquest objectiu, la gent del nostre equip està preparant-se des de l'inici del curs amb els professors Joaquin Rojo i Joande Mira, i a més a més el 20 de desembre i el 17 de gener, tindran un taller de teatre de dues hores cada dia, per millorar l'expressió i perdre la por de parlar en públic. Aquest taller estarà guiat per Joan Navé director del grup de teatre "Esclafit".

La Lliga consta d'una fase eliminatòria i d'una final. L'eliminatòria es disputa entre els equips dels centres inscrits a una mateixa universitat, en el nostre cas la Universitat d'Alacant i la Universitat Miguel Hernández d'Elx, que serà qui acollirà la competició. L'equip guanyador de cadascuna de les eliminatòries locals passa a la fase final que enguany serà a la UMH d'Elx, per què l'equip guanyador de l'edició passada va ser l'IES Derramador d'Ibi.

Enguany es debatrà sobre la qüestió següent: «L'humor té límits?». El tema del debat serà el mateix per tota la competició, tant per a la fase local com per la final.
Les fases locals tindran lloc entre els mesos de gener i març i en una pròxima reunió en la Universitat d'Alacant es farà el sorteig del quadre de la competició, indicant dia i hora i lloc on participarà cada equip. La fase final tindrà lloc a la Universitat Miguel Hernández d'Elx, de l'11 al 13 d'abril de 2018.

Esperem que el nostre equip faça un bon paper en la lliga i li desitgem molta sort!

Autor: Ana García Alvite Enviar correo al redactor