AULA TABAC

16/11/2012

b

El centre, que pertany a la xarxa de Centres Sense Fum, organitza l'Aula del Tabac per als alumnes de Castalla de 1r d'ESO.

Alumnat del col·legi del Maria Asunta i del nostre centre assisteixen a l'Aula del Tabac en el saló d'actes per a introduïr-se en la problemàtica del consum del tabac, des de la publicitat fins als efectes nocius produïts per aquest. Al mateix temps, els alumnes tenen l'oportunitat d'experimentar amb els diferents elements interactius de l'aula com la casa dels fums i la màquina que fuma.

La casa dels fums es compon d'un edifici a petita escala amb figures distribuïdes en diversos pisos. En la part dreta apareixen representats els locals i habitacions (pub, cibercafé, saló menjador, sala d'estar) afectats pel fum dels cigarrets col·locats en ells; en la part esquerra, els locals i habitacions lliures de fums (aules d'un institut, dormitori i habitació infantil). Es comproven les diferències (neteja, olor) entre ambdós casos mitjançant les cobertes transparents i diversos accessos practicables en els laterals.

La màquina que fuma consisteix en la representació de dos joves: un fumador i un fumador passiu. De la boca de la figura del fumador surt un tub de goma on es col·loca un cigarret real. Mitjançant un aspirador s'aconsegueix reproduir l'efecte de la inhalació del fum. El fum aspirat es fa passar per un dels dos pulmons de plàstic transparent, d'aquesta manera es pot apreciar de forma visual les conseqüències que el quitrà i la nicotina deixa sobre el pulmó que travessa.

Autor: Beatriz Toledo Jiménez Enviar correo al redactor